Saturday, May 7, 2011

ni meRiSik ke...??

assalamualaikum kawan2.....
today something really shocking happened to me..??
memang terkejut gile kowt...nak tau x ape..??

hari ni mak abe datang umah aku sekali dengan nenek2 dia datang.mak, ayah, nenek n 3 orang lagi kaum kerabat dia la.malu gile kot...
mula2 2 memang aku ingat dia orang datang nak ajak pergi umah dia je nanti bulan 6 ni sebab adik dia nak kawin...aku pon cakap la kat mak aku macam 2..sekali dia orang datang ada hajat lain sebenarnye...

ini menurut cerita mak aku la sebab aku masa 2 duduk kat dapur pretend jadi rajin la konon..basuh pinggan basuh periuk..kalau boleh sekali dengan yang dalam almari pon aku nak buat keluar basuh sekali..hahaha..setelah angkat air n makanan aku pon masuk dapur balik..bajet dok buat keje la kn..?hikhikhik
*tambahan nota~ mak aku masak laksa penang ye ari ni.memang syyook x hingat..hehehe

mak 'beliau' sebenarnya datang untuk tanya pasal kami berdua...gile..!!terkujut x..?
mak aku yang xtahu menahu dia orang datang for that purpose memang terkejut beruk la kn..?
papa lagi la.dia langsung xtau aku dok keluar dengan si bertuah 2 telah membuat muka blurrr...menurut mak aku la kn,aku xcakap...hehehe
 
aku pon terkejut jugak sebenarnye.. hari 2 memang la dia ada cakap nanti nak datang rumah aku nak ajak ma n papa pegi makan knduri blan 6 nanti sekali dengan nak tanya pasal aku dengan si dia..aku ingat dia bergurau je x sangka plak betul kn..?begini lah lebih kurang ayat2 y terkeluar..
mak 'beliau'  -" kito mari ni nok tanyo hal anok2."
                 mak aku  - " rrr...."(muka penuh tanda tanya)
mak 'beliau'  - "yo la.dok gi mari g mari duo.ore dok tengok x molek jugok.."
                mak aku  -   hehehe..budok mudo lagi..belajar x habis lagi..
mak 'beliau'  -  "xpo la..buke nok nikoh selalu.ikat2 dulu jah.....bla bla bla n bla..
  weeiii...memang aku terkejut..kelu kot masa 2..malam 2, makna nye tadi la kan..?.aku tanya la mak aku untuk kepastian.nak tau x mak aku bagi jawapan apa..??
"nanti la pikir2 dulu.masa panjang lagi belajar pon x habis lagi.."
wwweeeiii...seryes aku xmo jawapan macam 2..huhuhu...esok aku akan try cakap ngan mak aku lagi.aku nak bertunang dulu.dok keluar dengan dia orang dok ngupat ape belakang aku2 pon xtau kn..?at least kalau bertunang ni nak keluar pon orang xdak la nak mengumpat sangat(maknanya ada lagi yang akan mengumpat). aku tau getting engaged bukan lesen utk buat sesuka ati..aku tahu..

wish me luck ye kawan2..nanti kalau jadi memang aku nak melompat atas katil..hahaha
doakanlah ye terbuka hati mak aku nak bagi kami bertunang.tapi kalau jadi pon mungkin bukan masa yang singkat ni,mungkin tahun depan..insyaAllah..by the way, any idea nak bagi ayat camne x..?

semoga Allah memberkati..amin...=)

6 comments:

Anonymous said...

tahniah!!
aaaahhhh tidakk nik da nak kawen????

nik, wat la solat hajat mohon hati ma tu sejuk cket..ok?

Amatullah said...

nikkkkkkkkkk!!!! nak tunang dahhhhhh? tak lama lagi kahwin.

jgn lupa jemput, okayyyyyy :DDDDD

Anonymous said...

waaaahhh..nikkk lamo gilo xjupo mung..tahu2 nk tuneng doh...sebak aku..happy + terkejut...:')
nnt ajak laa aku nik deh...ak rinduuu sangat ko mung..:')
-fadzleen-

AiniRose said...

hahaha...azy,lmbt lgi la..insyaAllah nanti sye wt..

mirah~lmbat lagi la..xtau agi jd ke x.hahaha

fadzleen~aku pon lamo doh x jupo mu..huhuhu.insyaAllah kalu jdi..hehe

cik_tah said...

wahhhhhhhhhhh !! cik nikk dah nk di jemput abe hohoho tahniah2!! ctah doakn nik bahagia hehehe

AiniRose said...

hahaha...tq sitah..malu i..hikhikhik